جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 5
ابن جزری و تواتر قرائات عشر
ابن جزری بر خلاف مختار شما جلوتر رفته. اصلاً النشر را چرا نوشته؟ برای اینکه مدعی بوده عشر متواتر است. با سبکی چقدر بحث میکند! میگوید من از مفتی بزرگ آن دیار استفتاء کردم و از او به تواتر عشر اقرار گرفتم. النشر را برای این نوشته است. در همین سایت الاتقان د...
تقابل شیعه و سنی در بغداد پیرامون مصحف ابن مسعود در سال ٣٩٨
حتی ابن کثیر در سال ٣٩٨ دارد. میگوید در بغداد یک دفعه مصحف ابن مسعود پیدا شد. آن را آوردند و شیعه خیلی خوشحال شدند. نگفته اند که فضا به چه صورت بوده. یک سنی نقل میکند. میگوید مصحف ابن مسعود در سال ٣٩٨ پیدا شد. وفات مرحوم مفید ۴١٣ است. یعنی حدوداً پانزده س...
بررسی ادعای انحصار تواتر در قرائات سبع توسط ابن مجاهد
ولی صحبت سر این است که ابن مجاهد که در بغداد میخواست هفت قرائت را جا بیاندازد چه کار کرد. در صفحه فدکیه برای آن عنوانی زدهام؛ مقدمه کتاب السبعة ابن مجاهد؛ پایین صفحه بروید و ببینید که ابن جزری در منجد المقرئین از دست او چه ناله هایی دارد. تنها او نه، بلکه ...
ضعف مردم و ذهن توحد گرای آن ها؛ عامل افراد القرائة و بیان تدریجی تعدد قرائات
شاگرد: به زمان خود حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله برویم. روایتی بود که دو نفر نزد حضرت رفتند و حضرت فرمودند هر دو قرائت را من گفته ام. معلوم میشود که در زمان خود اصحاب هم به این صورت جا نیافتاده. استاد: بله، تاریخ اینها روشن است. اساساً این تعدد در مدینه نم...
عشر کبری تعدی از بیستویک طریق به هشتاد طریق
خب این ابن جزری است. بعد چه کار کرد؟ آمد طیبة النشر را نوشت. آمد شد عشر کبری. از بیست و یکی به هشتاد تا رساند. وقتی هشتاد تا گستردهتر میشود، میشود نهصد و هشتاد تا. مقدمه النشر را نگاه کنید. یعنی طریق بیست و یکی را از تحبیری که عشر صغری بود –یعنی قرائت عشر...