جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 6
متهم کردن شیعه به قول تحریف قرآن
در جلساتی که مشغول بودیم بعضی از قسمتهای کتاب فصل الخطاب مرحوم محدث نوری را میخواندیم. فصل الخطاب سه مقدمه دارد و دو باب. باب اول ادله اثباتیه است و باب دوم جواب ادله دیگران است. العاشر، دلیل دهم باب اول برای اثبات مطلوب خودشان است. تا جایی که در خاطرم هست...
شواهد دیگری از اقوال صحابه و علماء قرن اول و دوم
خب این یک چیزهایی است که آدم تعجب میکند. اما وقتی ما تحقیق تاریخی انجام دادیم، الآن برای ذهن قاصر من هیچ تعجبآور نیست. ابو حنیفه در فضایی بزرگ شده بود که همه مردم کارشان بود. یعنی تلاوت قرآن به صورت نقل به معنا کارشان بود. آدم تعجب میکند چون اصلاً این ...
استدلال ابوحنیفه برای فارسی خواندن قرآن به سبعة احرف
داشتم این را میخواندم. ببینید چقدر جالب است! الموسوعه الفقهیه الکویتیه: وَذَهَبَ أَبُو حَنِيفَةَ إِلَى جَوَازِ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ فِي الصَّلاَةِ بِالْفَارِسِيَّةِ وَبِأَيِّ لِسَانٍ آخَرَ لِقَوْل اللَّهِ تَعَالَى: {وَإِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الأْوَّلِينَ}...
نقل مهم ابن عبد البر از سفیان بن عیینه و ابن وهب
من جلوتر عرض کرده بودم که مطلوب ما نسبت به حوزه، این است که به اینجا برسیم که هر طلبهای که مقداری با این علوم آشنا شده، این حرف سفیان به عیینه[1] به گوشش خورده باشد. حرف ابن وهب به گوشش خورده باشد. هر کسی چند سالی درس خوانده باشد این مستندات واضح تاریخی که ...
بررسی انتساب متواتر نبودن قرائات سبع به سید بن طاووس
برگردیم به متن کتاب؛ فرمودند: و الحاصل: أنّ أصحابنا متفقون علی عدم جواز العمل بغیر السبع و العشر، إلّا شاذّ منهم کما یأتی و الأکثر علی عدم العمل بغیر السبع، لکن حکی عن ابن طاووس فی مواضع من کتابه المسمّی ب «سعد السعود» أنّ القراءات السبع غیر متواترة، حکاه...
وضوح وجود مصاحف متعدد و اختلاف بین آنها
من گاهی است اینها را خدمت شما میگویم که از تجربیات طلبگی است. بعضی از بحثها هست که آنها مقابلش موضع میگیرند. به قول امروز گارد میگیرند که نگویید و چرا میگویید! اما این بحثی که عرض میکنم در کتب اصیل خودشان و علماء بزرگشان نسبت به آن اصلاً موضع نمیگیر...