رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 5

بررسی قول اشتیاق شیعه به قرائت ابن شعبه، به‌دلیل قرائت جر در «ارجلِکم»

۱۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۰۴)

صفحه ششم جزوه بودیم که فرمودند: «و الشهید الثانی أجاب عمّا اشکل علی الرازی[1]»، به مناسبت از اینجا به ماخذ آن رفتیم که ظاهراً حدائق بود. جلد هشتم، صفحه نود و هفت. فرمودند: و الجواب عن ذلك- بما ذكره شيخنا الشهيد الثاني الذي هو أحد المشيدين لهذه المباني و ه...

ارجلکم
طریق قرائات
ارجلکم
مجمع البیان
معجم قرائات
النشر فی القرائات العشر
افراد القرائه
آیه وضو
کتاب تیسیر
النشر فی القرائات العشر
قرائت ابوبکر بن عیاش

عبارت تبیان شیخ طوسی و جامع البیان دانی در « و ارجلکم»

۱۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۰۴)

این بیان مجمع بود، حالا به تبیان می‌آییم. کدام یک از آن‌ها جلوتر است؟ تبیان شیخ. ببینیم مرحوم شیخ در تبیان راجع به قرائت «ارجل» چه فرموده‌اند.  [ القراء ة ] قرأ نافع وابن عامر والكسائي وحفص ويعقوب، والاعشى إلا النقار " وارجلكم " - بالنصب - الباقون بالجر و...

ارجلکم
النشر
جامع البیان فی القرائات السبع
اختیار القرائه
جامع البیان
عاصم
ابوبکر بن عیاش
قرآن امام علی
دانی

عدم تهافت در عبارت المقاصد العلیه و توضیح آن طبق شاهد«ارجلِکم»

۱۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۰۴)

خب با این توضیحی که عرض کردم، به عبارت شهید ثانی برگردیم و ببینیم چه می‌فرمایند. با این توضیحی که در کتاب‌ها و طرق در «ارجلکم» هست، ایشان می‌گویند: «كما حقّقه جماعة من أهل هذا الشأن[1]»، خب «حققه» یعنی فقط مثل تیسیر و کسانی که قرائت کلاسیک را بلد هستند؟! محق...

تناقض شهید
ارجلکم
النشر
تیسیر دانی
تواتر قرائات

بررسی آیه «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ»

۲۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۲/۱۶)

آیه هفته قبل را خواندیم. «لقد تاب الله» ماند. «وَ عَلَى الثَّلٰاثَةِ الَّذِينَ خُلِّفُوا» هم ماند. «لَهُ مُعَقِّبٰاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ» هم ماند. بعد «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ» را هم دارند. بعد می‌فرمایند: و ما رواه...

آیه وضو
ارجلکم
شیخ طوسی و تعدد قرائات

اختلاف روایت حفص و ابوبکر در موارد مبتلا به، دلیلی بر تعدد قرائات

۲۲. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۲/۱۳)

از عجائب نکاتی که جدیدا به آن رسیدم این بود: خیلی جالب است. در زمان ما معروف است و می‌گوییم در شرق بلاد اسلام قرائت عاصم را می‌خوانیم. خب قرائت عاصم را جلو می‌اندازند. یکی ازنکاتی که در قرائت عاصم خیلی جالب است، این است؛ صفحه‌ای که برای یک دلیل بر قرائات ایج...

ادله قرائات
یبصط
کفوا احد
تواتر قرائات
حتی یطهرن
آیه وضو
ارجلکم