رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

الف) قرائت «جَبریل» توسط ابن کثیر و دفع اشکال

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶) بررسی برخی شواهد علیه تعدد قرائات

یکی از چیزهایی که تازه دیدم این است: همین ابن کثیر که صحبتش هست می‌گوید من پیامبر خدا را در خواب دیدم. حضرت در خواب به من «جَبریل» اقراء فرمودند. بعد می‌گوید «و لا اقراء غیر هذا ابدا»! من غیر از این نمی خوانم. خب این شاهد بر چیست؟ شاگرد: قرائت به «جَبرئیل» ...

اختیار القرائه
اشکال به قرائات

ب) قرائت « فَيَوْمَئِذٍ لا يُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ–منکم- إِنْسٌ وَ لا جَان» و پاسخ به اشکال

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶) بررسی برخی شواهد علیه تعدد قرائات

شاگرد:امام علیه‌السلام قرآن می‌خواندند[1] و یک راوی می‌بیند که امام در آیه «فَيَوْمَئِذٍ لا يُسْئَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَان‏[2]»، «منکم» هم می‌خوانند؛ به این صورت «لایسئل عن ذنبه منکم انس و لا جان». درحالی‌که در مصحف آن روز نبود. دوباره فردایش من دی...

خیر ائمة اخرجت للناس
احتجاج به قرائات
احتجاج به امامت
ابن اروی
تعدد قرائات
اشکال به قرائات

ج) آیه «و إذ أخذ الله ميثاق -أمم- النبيين ..» و پاسخ به اشکال

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶) بررسی برخی شواهد علیه تعدد قرائات

علی ای حال این از روایاتی است که در آن مقطعی که آقای طباطبائی فرمودند «هذان سران تحتمها اسرار[1]»، افراد را به‌خوبی نشان می‌دهد. یعنی حضرت آیه را در یک مقطع قرار می‌دهند و یک قرائت را با لوازم آن توضیح می‌دهند. این در همین فضا است. و الا اگر شما دیدتان را وس...

اشکال به قرائات
وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ النَّبِيِّينَ
تبعیض در آیات
استظهار
تعدد قرائات
المیزان