رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 4

تهافت کلام قائلین به اصالت جامعه و قائلین به اصالت فرد

۲۳. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۰۳/۰۳) اوسعیت نفس الامر از وجود و مسأله اصالت ...

جلسه قبل عبارت مرحوم علامه طباطبایی(رضوان‌الله‌علیه) مطرح شد که ذیل آیه «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ»[1] در جلد چهارم المیزان در صفحه ۹۲، فرمودند: «كلام في المرابطة في ال...

اوسعیت نفس الامر از وجود
نفس الامر
اصالت جامعه
اصالت فرد
علامه طباطبایی

کلام علامه طباطبایی در رابطه فرد و اجتماع

۲۲. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۰۲/۲۷)

علامه طباطبایی در جلد چهارم المیزان صفحه ۹۶، ذیل آیه شریفه «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ»[1] می‌فرمایند: اعتبار الإسلام رابطة الفرد والمجتمع : الصنع والإيجاد يجعل أولا أجزاء ابتدائية لها آثار وخواص ثم يركبها ويؤ...

علامه طباطبایی
اصالت اجتماع
اصالت فرد
فرد و اجتماع

عدم توجه به تفکیک پایه‌های ناظرمحور و غیر آن؛ منشأ اختلاف در اصالت فرد و جامعه

۴. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۰۷/۱۹)

استاد: منظور من هم همین است. حتی پارسال هم عرض کردم که چرا بزرگان اهل فکر، بعد از این همه فکر، گفته بودند هم اصالت با فرد است و هم اصالت با جامعه است؟! آدم اولش می‌گوید یعنی چه؟ خب نمی‌شود؟‍! این، به همین‌ها مربوط می‌شود. یعنی واقعاً وقتی جامعه تشکیل می‌شود،...

نزول معنا
امر ثابت
امر نقطه‌ای و امر مرکب
پایه غیر ناظرمحور
پایه ناظرمحور
اصالت جامعه
اصالت فرد

جبر بولی، نقطه عطفی در پیشرفت نسل اول هوش مصنوعی

۱۱. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۰۹/۰۸)

خب در این بخش دوم بودیم؛ ببینیم چه مقدار می‌توانیم این پایه را توسیع بدهیم و حتی به پایه‌هایی مثل پایه‌های جامعه‌محور برسیم، که گفتیم اساتید اصالت فرد را پشت سر گذاشتند و فرمودند در فضای ترکیبی جامعه، جامعه، یک پایه‌ای فراهم می‌کند که مؤلفه‌هایی ظهور می‌کند ...

صفر و یک
لایب‌نیتز
هوش نمادین
درست و غلط
نیوتن
اندیشه
جبر بولی
فروکاستن
اصالت جامعه
اصالت فرد
پایه