جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 5
وجوه استبعاد تقیه ای بودن اجماع اصحاب بر جواز قرائات
عرض کردم در فدکیه صفحهای هست، شما هم چیزی به ذهنتان آمده در آن جا ارسال کنید. وجوه نفی و اثبات، شاهدهایی علیه یا له این تقیه ارسال فرمایید. عنوان صفحه این است: روایات و شواهد اینکه اجماع شیعه مماشات و تقیه و رخصت نیست. ان شالله شماره بگذاریم و جلو برویم. ...
جواب وحید بهبهانی در حاشیه مدارک به فرمایش شهید ثانی
به ذهنم آمد که شاید یکی از بهترین جلسات مباحثه ما در این هفت-هشت سال این باشد. من میخواهم عبارت وحید را در آن طرف قضیه بگویم. بهتآور و درست! ای کاش یک ذره خدشه داشت. وحید مطلبی را که کالشمس است میگویند. اینجا را که میخواندم به یاد فرمایش حاج آقا افتادم ک...
بیان صاحب حدائق درتقیه ای بودن اجماع بر جواز قرائات و نقد آن
ذیل صفحه نود و نه میرویم؛ ثم ان الذي يظهر من الأخبار أيضا هو وجوب القراءة بهذه القراءات المشهورةالاستصلاح و التقية. «ثم ان الذي يظهر من الأخبار أيضا هو وجوب القراءة بهذه القراءات المشهورة»؛ چیزی است که نمیتوانند آن را کاری بکنند. هر کسی در این فضا بی...
تفاوت برخورد شیعه در بسمله با قرائت ملک/مالک
خب وقتی «بسم الله» جزء قرائت قراء سبعه نشد حالا بسم الله را چه کار کنیم؟ شما گفتید که امر کردهاند از آنها متابعت کنید؟! میگویند: «و أمّا علی القول بأنّ آل اللّٰه سبحانه جوّزوا ذلک»؛ اینکه از قراء متابعت کنید،«صحّ أن یقال بأنّهم صلّی اللّٰه علیهم استثنوا ...
نهی از بسمله توسط عامه، وجه سؤال از حکم بسمله
اما در خصوص خواندن «بسمله» نهی داشتیم. در فدکیه صفحهای هست به نام «نهی از بسم الله». لذا شیعه سؤال میکرد و میگفت آنها میگویند که اصلاً نباید بخوانیم! ائمه علیهمالسلام هم فرمودند غلط کردهاند! وقتی اهلسنت نهی میکنند انگیزه سؤال در شیعه پیدا شده است. ل...