رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

عدم پذیرش قول مصحفی در قرآن

۱۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۵) اصطلاح مصحفی در تحمل قرائات

شاگرد: اتفاقا برخی می‌گویند چون نقطه نبوده باعث شده هر کسی هر طور می‌خواهد بخواند. استاد: اصلاً حرف‌های عجیب و غریبی می‌زنند. به تازگی یک صفحه‌ای ایجاد کرده‌ام، نگاه کنید؛ احذروا تعلم القرآن من المصحفیین. اصلاً این معروف بود. می‌گفتند برخی قرآن را برداشته‌ا...

صحفی
اختلاف روات
حماد راویه
تاریخ قرائات
رسم المصحف
رجل صحفی
عبد الله بن حسن
اختلاف قرائات در فقه
قرآن در جرید
یجیء من قبل الرواة
صحفی
تاریخ قرآن
تعدد قرائات
اختلاف قرائات

اجماع علماء امامیه مبنی بر تواتر قرائات از منشأ وحی

۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۷/۱۲)

دنباله این کتاب را خودتان نگاه کنید. چهل و چهار مورد را می‌گویند، آدم اصلاً می‌ماند! بعد می‌گویند «النادر کالمعدوم». ای بابا! بین مصحف های عثمان چهل و چهار مورد را آورده‌اید، اما خودتان می‌گویید «النادر کالمعدوم»؟! پس قرآن تحریف نشده است. یکی از این چهل و چه...

قاری محوری
صحفی
حماد راویه
رسم المصحف
فضای علم قرائت
علامه طباطبایی و تعدد قرائات

حرف واحد و سبعة احرف در تفسیر مجمع و تبیان

۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۸/۱۰)

قرطبی سال‌ها بعد از مرحوم شیخ الطائفه است. قرطبی بعد از صاحب مجمع البیان است، در مجمع البیان ایشان می‌گویند کل قرائات حسن است؛ «و أما اختلاف التلاوة فهو ما يتلاوم في الجنس كاختلاف وجوه القرآن و اختلاف مقادير الآيات و السور و اختلاف الأحكام في الناسخ و المنسو...

سبعة احرف
وجاده
اختلاف روات
حماد راویه
تاریخ قرائات
قرائت امصار
حرف واحد