رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

رابطه «اختلاف بالزیادة و النقص » و تحریف قرآن

۷. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۲۱)

شاگرد: اگر یکی از وجوه سبعة احرف نقصان و زیادی باشد، یعنی در یک قرائت بخشی از کلام الهی در دست ما نیست. استاد: نه، این بحث هم در مباحثه مفصل بحث و رفت و برگشت شده است و الآن  خلاصه آن را عرض می‌کنم. اتفاقا در خود روایت سبعة احرف این نکته موجود است که «کلها ...

فتح قسطنطنیه
انواع اختلاف قرائات
زیاده و نقیصه
هلوگرامی
یستخرج القرآن
فواتح السور
حروف مقطعه
محو تراث

اعجاز الهی در مدیریت قرائات؛ عامل حفظ قرائات قرآن کریم از تحریف و تبدیل

۲۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۸)

چیزی که من می‌خواستم عرض کنم این بود: قرآن کریم قرار شد جوهره ای داشته باشد که کل تکوین را بسط دهد. آن چیزی که الآن ما می‌بینیم بین بدنه مسلمین و قرآن کریمی که موجود است؛ روایاتی که از اهل البیت به ما رسیده؛ مانند زیارت آل یاسین که بارها گفته ام؛ «قل کما قال...

انواع قرائات
اعجاز قرآن
آل یاسین
رسم المصحف
مصحف ابن مسعود
زیاده و نقیصه
ابن حزم
احتجاج به امامت
احتجاج با عامه

مرور مجدد عبارت شیخ طوسی در مقدمه تبیان راجع به قرائات

۳۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۲)

ذیل فرمایش مرحوم آسید جواد عاملی بودیم. فرمودند: «و کلام هذین الإمامین قد یعطی أنّ التواتر إنّما هو لأربابها[۱]»؛ یعنی ارباب قرائات؛ عاصم و نافع و… . عرض کردم فضایی که ایشان این عبارت را نوشته اند فضایی بوده که از نظر علمی بسیار سنگین بوده. لذا ایشان در آن ف...

سید مجاهد و تعدد قرائات
زیاده و نقیصه
شیخ طوسی و تعدد قرائات
صاحب حدائق و تعدد قرائات
تعدد قرائات
تقیه در قرائات