رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

تشخص و دارا بودن مختصات زمانی و مکانی ملاکی برای جزئیت

۲۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۱۵)

مثالی که چندبار دیگر عرض کرده بودم را دوباره می‌گویم. وقتی شما می‌گویید آیه دوم سوره مبارکه توحید یا آیه سوم سوره مبارکه توحید، کسی از بچه و بزرگ هست که از درک این معنا مشکلی داشته باشد؟!‌ آیه اول سوره مبارکه حمد، آیه سوم سوره مبارکه حمد. مشکلی نداریم. سؤال ...

ترکیب طبایع
تجرد علمی
عقل اول
کلی سعی
طبیعت
طبیعت
هویت شخصی
فرد
طبیعت
ترکیب طبایع
هویت شخصی
طبایع
کلی
جزئی

«ثوابت» عالم افراد الطبایع و «رواصن» عالم طبایع و نفوس ذو معرفت

۱. توحید صدوق (۱۳۹۸/۰۷/۱۰)

  استاد: احسنت. در تناسب حکم و موضوع، حکم، اذعان است. خُب پس حضرت دارند چیزی را می‌گویند که اذعان می‌کند اما برای ثوابت الصعاب که در تخوم بود، می‌گویند «خضعت»؛ گردن کشیده است، مطیع است. شاگرد: یعنی می فرمایید خضوع با انفعال است و اذعان به یک فعل است و آن وقت...

رواصنی
طبایع
ثوابت

حافظه فیزیولوژیکی؛ بستری برای درک معنا

۱۷. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۲/۱۲/۰۳)

نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم این است: چرا ما در درک معنا در این بدن مادی حتماً به حافظه فیزیولوژیکی نیاز داریم؟ این چهار-پنج قسم حافظه در جای خودش؛ اما چرا به این حافظه [فیزیولوژیکی] نیاز داریم؟ به این خاطر است که ریخت معنا، ریخت طبیعت است. الآن ذهن و روح ما ...

تجرد
طبایع
درک معنا
حافظه فیزیولوژیکی