جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
وجه تعدد قرائات و دلالت « علی مکث » بر ترجیح افراد القرائة
۳۰. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۲۵)
کتاب الحجه ابن خالویه؛ نمونه ای از گستر...
آیه می فرماید: «وَ قُرْآناً فَرَقْناهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلى مُكْثٍ وَ نَزَّلْناهُ تَنْزيلا[1]». «مکث» یکی از چیزهایی است که بعداً باید بگوییم. خیلی جالب است. میگویند دلیل اینکه قرائات به سماع بوده -نه به قیاس- همین «مکث» هست. در لغت عرب هر سه ...
فضیلت جابر بن عبد الله در روایت «بلغ من إيمان جابر أنه كان يقرأ هذه الآية»
۳۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۲۲)
* متأسفانه ابتدای جلسه ضبط نشده است. تعبیر اکثر کردهاند، بازتاب این اکثر برای بعد از قرن یازدهم است. من به سهم خودم هر چه ممکن بود در کتابهای قبل از قرن یازدهم تفحص کردم اما پیدا نکردم. آنها میگویند اجماع. اصلاً از یک نفر اسم نمی برند که مخالف باشد. آن...