رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 4

سخن نحاس شاهد تاریخی مهم برای نفی قاری محوری

۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۲۲)

یکی از نظریاتی که بعضی از اساتید محترم و بزرگوار علوم قرآنی دارند، این است -استاد هستند ولی نظرشان این است- ایشان می‌گویند با روندی که من دیدم، مسلمانان تا زمان ابن جزری که دیگر آخرش ابوشامه است، همه قاری محور بودند. می‌گفتند قرائت فلان؛ یعنی می‌خواهی به آن ...

المحتسب ابن جنی
تاریخ قرائات
قاری محوری
قرائت محوری
نحاس
احتجاج بر قرائات
ابن جنی

توحید مصاحف توسط عثمان، عملی برنامه‌ریزی شده

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶)

استاد: این‌که مصحف داشته یا نداشته؟ خیلی ها مصحف داشتند، اصلاً در آن زمان مصحف داشتن خیلی معمولی بوده.  یک اصطلاح مصحف هم هست؛ ابن ابی داود کتاب المصاحف دارد که کتاب مهمی است. ایشان می‌گوید من که مصحف می‌گویم به‌معنای قرائت است. و لذا در مصاحف ابن ابی داود ...

قرائت محوری
تاریخ قرائات
قرائت امصار
قاری محوری
حذیفه
ابوموسی اشعری
تاریخ قرائات
مصحف عثمان
توحید مصاحف
حذیفه
استعمال لفظ در اکثر از یک معنا

بحث تاریخ معیار های قرائت در کتاب آقای هادی فضلی

۴۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۳۱)

استاد: حالا این فرمایش شما باشد. فعلاً می‌خواهم به فرمایش علامه برگردم. آن چه که شما می‌گویید علی ای حال این است که می‌خواهید در اصل موازین سه گانه خدشه کنید. این حرف دیگری است. کتاب آقای هادی فضلی –القرائات القرآنیه تألیف و تاریخ- را در کتب مرجع اهل‌سنت به‌...

هادی فضلی
قرائت محوری
قاری محوری
قرائت امصار

اجماع علماء امامیه مبنی بر تواتر قرائات از منشأ وحی

۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۷/۱۲)

دنباله این کتاب را خودتان نگاه کنید. چهل و چهار مورد را می‌گویند، آدم اصلاً می‌ماند! بعد می‌گویند «النادر کالمعدوم». ای بابا! بین مصحف های عثمان چهل و چهار مورد را آورده‌اید، اما خودتان می‌گویید «النادر کالمعدوم»؟! پس قرآن تحریف نشده است. یکی از این چهل و چه...

قاری محوری
صحفی
حماد راویه
رسم المصحف
فضای علم قرائت
علامه طباطبایی و تعدد قرائات