جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
۱و۲) متواتر و مشهور
۴۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۲۹)
پنج نوع قرائت
حالا آن چیزی که من میخواهم عرض کنم، این است که برای آن یک وسطی بگذارم. ببینید سیوطی در الاتقان مطلب خوبی گفته است. سیوطی میگوید ابن جزری در کتاب هایش مطلب خوبی گفته اما نکاتی دارد که خودش دستهبندی نکرده است. من دستهبندی کردم، خلاصه حرف ابن جزری این است ک...
۳ و ۴ و ۵) قرائت آحاد و شاذ و موضوع
۴۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۲۹)
پنج نوع قرائت
سوم آحاد است. آحاد یعنی قرائتی است که سندش صحیح است اما بین قراء مشهور نیست. چهارم شاذ است؛ در شاذ سند صحیح نیست. قرائتی است که آن را نقل میکنند اما سند صحیحی ندارد. به این شاذ میگوییم. پنجم موضوع است؛ اصلاً کذب است یعنی میدانیم که این قرائت دروغ است.