جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
۳ و ۴ و ۵) قرائت آحاد و شاذ و موضوع
۴۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۲۹)
پنج نوع قرائت
سوم آحاد است. آحاد یعنی قرائتی است که سندش صحیح است اما بین قراء مشهور نیست. چهارم شاذ است؛ در شاذ سند صحیح نیست. قرائتی است که آن را نقل میکنند اما سند صحیحی ندارد. به این شاذ میگوییم. پنجم موضوع است؛ اصلاً کذب است یعنی میدانیم که این قرائت دروغ است.
موضوع بودن قرائت «كُفْواً» بهخاطر نداشتن سند
۱۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۱۱)
تقسیمبندیای که سیوطی در الاتقان داشت، خیلی تقسیمبندی خوبی بود. گفت قرائات شش نوع است. یکی متواتر است؛ خیلی جالب است؛ وقتی او گفت متواتر است، در ادامه میگوید «و هو غالب القرائات»؛ یعنی قرائات غالب در زمان سیوطی متواتر هستند. بعد میگوید نوع دوم مشهور است....