رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

عدم اشاره کلینی به حدیث «سبعة احرف» در کافی

۲۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۲۱)

این روایات بوده اما این‌که چرا مرحوم کلینی در کافی شریف روایات سبعة احرف را نیاورده اند، محتملاتی است؛ سند آن‌ها را درست نمی‌دانستند، به ایشان نرسیده بوده، بعضی از آن‌ها ضعیف کالعدم است. این احتمال که ایشان ندیده باشند کالعدم است. این احتمال هست که صد سال فض...

حرف واحد
کینی و تعدد قرائات
شیخ صدوق و تعدد قرائات
تلاوت به مرادف
ابن عیینه
قرطبی و تعدد قرائات
طبری
طبری و تعدد قرائات
قرطبی
سبعة احرف

تلائم روایت حرف واحد و سبعة احرف در فضای مقرین و انعکاس آن در مقدمه تبیان

۳۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۳)

نکته دوم هم که نکته مهمی است. این را گفته ام اما باید همین‌طور جلو برویم تا به اطمینان بدون خدشه برسیم. سؤال این است؛ فرض می‌گیریم که منظور مرحوم شیخ از این عبارت، تعدد قرائات واقعی و جواز واقعی است. فعلاً حرف صاحب حدائق را کنار گذاشتیم. خب عبارت شیخ را چطور...

سبعة احرف
تاریخ قرائات
آل بویه
فاطمیون
ابن شنبوذ
ابن مجاهد
طبری و تعدد قرائات
شیخ طوسی و تعدد قرائات
حرف واحد
قرطبی و تعدد قرائات

تصریح به اینکه قرائات سبع حرف واحد است توسط قرطبی و طبری

۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۸/۱۰)

فرمودند ممکن است که این حرف واحد ناظر به اصول القرائات باشد. یعنی تنها مد و اماله و امثال آن‌ها. حالا به آن می‌رسیم. ببینید در مواردی خود اهل‌سنت با آب و تاب، بیان کرده‌اند که همه این قراء سبعه حرف واحد هستند. یکی از آن‌ها تفسیر قرطبی[1] است. در مقدمه تصریح ...

اختلاف روات
تلاوت به مرادف
قرطبی و تعدد قرائات
طبری و تعدد قرائات