جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
دلیل سوم) حاضرترین دلیل؛ مصیطرون و یبصط
۱۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۰/۲۷)
یک دلیل بر تواتر قرائات
سوم، حاضرترین دلیل است. دیگر نه اطلاعات میخواهد، نه مراجعه میخواهد، همین مصحف را باز کنید، دست همه هست. جاهایی را نوشته «صاد» و جاهایی را نوشته «سین». «یبصط» یک جاهایی با صاد است و یک جاهایی با سین است. «صراط» در لغت عرب با سین است و اما آن را با صاد نوشت...
بررسی حکم عدم جواز عمل به قرائات عشر
۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۲۳)
فرع: قال أکثر علمائنا: یجب أن یقرأ بالمتواتر و هی السبع…و فی «التذکرة و نهایة… و غیرها أنّه لا یجوز أن یقرأ بالعشر. و فی جملة منها أنّه لا تکفی شهادة الشهید فی الذکری بتواترها. و فی «الدروس»…یجوز بالسبع و العشر[1] ابتدا فرمودند: «قال أكثر علمائنا: يجب أ...