جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
ذهنیت شیخ طوسی نسبت به تواتر اصول القرائات و انعکاس آن در پذیرش یا رد قرائتی خاص
۳۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۳)
شاگرد: ظاهر فرمایش شما این است که «الا انهم» احتراز از اهلسنت است. هم در سیاق عبارت ایشان و هم در سیاق عبارت شیخ ثقل کلام روی «جاز» است. احساس میکنیم که این «جاز» یک بار معنایای دارد. استاد: بله، من حتماً عبارات تبیان و مجمع را میآورم. آنها تا زمانیکه...
تعدد قرائات در اداء و ارتباط آن با معانی مختلفه
۳۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۵)
شاگرد: جای یک چیز در اینجا خالی است. در این شاکله ای که ترسیم کردید جایگاه تعدد قرائات در این شاکله چیست؟ استاد: ببینید وقتی بنا شد که ریخت حروف مقطعه، استخراج قرآن از اینها باشد و بین حروف مقطعه با قرآن ارتباطی باشد..؛ در المیزان هم که بحث ایشان در حروف م...