جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 6
قوام درک معنا به بستهبندی شبکهای و اشارهگرهای نمادی
این بود که من عرض کردم اگر ممکن باشد و این پیشنهاد به عنوان یک فرض ممکن، جلو برود، به جای اینکه از لفظ «reference» - که دیگران میگفتند - استفاده کنیم، از کلمه اشارهگر استفاده کنیم. ما معنا را در همین چیزهایی که در ماشین درست میکنیم به جای بستهبندی زمان ...
زمان و اطلاعات، دو عامل مهم برای تحقق هوش پایهمحور
آن چیزی که میخواهم الآن عرض کنم این است - اصل حرفم را جا بیاندازم، اگر نیاز به توضیح داشت، برای جلسه بعد -: چه زمانی است که شما به یک هوش آگاهانه دارای قصد پایهمحور میرسید؟ آن چیزی که جواب این آقای سرل است و محور عرض من است، این است: ما برای ظهور هوش قوی ...
اهمیت جزء لایتجزای زمانی در تحقق هوش پایهمحور
ببینید زمان یک حالت اتصالی دارد که میگوییم ثانیه. همه با آن آشنا هستند. یک ثانیه چیست؟ یک دوری که زمین میزند، مثلاً مرکز شمس روی دایره نصف النهار گرینویچ میرسد، یا روی نصف النهار بلد خودمان میرسد، به قوس لیلی آن میرسد؛ یعنی نصف شب، میگوییم آنجا ساعت صف...
بخش دوم: مسأله قصد در هوش پایهمحور
بخش دوم، مسأله قصد بود؛ تحلیل قصد و اینکه در قصد، دو چیز را بررسی میکنیم. بعد از تفکیک بین پایهمحور و اشراقمحور، عدهای یک حرفی گفته بودند که ما یک پایهای درست مثل بدن انسان فراهم کنیم که به آن نفس تعلق بگیرد؛ پارسال صحبت شد که این اصلاً از بحث ما خارج ...
نحوه انتساب آگاهی به انسان و پایه
شاگرد۶: درک پایهمحور، اشتراک معنوی یا لفظی است؟ استاد: اصلاً در پایه ما درک نداریم. شاگرد۶: پس اینکه درک میگوییم، مشترک لفظی است؟ استاد: ما درک نگفتیم. شاگرد۶: آگاهی را که گفتید. استاد: گفتم معنادار است. درکِ معنا ندارد، ولی معنادار است و عملیتِ معنا...
استعمال شبه مَجاز کلمه آگاهی در هوش پایهمحور
آنچه که عرض من بود، این بود که ما باید قدرت نماد را تشخیص بدهیم. مطلب قبل را برای این گفتم که اگر هوش نمادین میگوییم، معنای خاص خودش را دارد. الآن که نماد میگویم و میخواهم برای فهم مطالب بعدی مبادی قرار بدهم، با آن متفاوت است. نکتهای هم از پایان جلسه قب...