جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
ذهنیت شیخ طوسی نسبت به تواتر اصول القرائات و انعکاس آن در پذیرش یا رد قرائتی خاص
۳۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۳)
شاگرد: ظاهر فرمایش شما این است که «الا انهم» احتراز از اهلسنت است. هم در سیاق عبارت ایشان و هم در سیاق عبارت شیخ ثقل کلام روی «جاز» است. احساس میکنیم که این «جاز» یک بار معنایای دارد. استاد: بله، من حتماً عبارات تبیان و مجمع را میآورم. آنها تا زمانیکه...
اصطلاح «وهم» و «غلط» و کاربرد آن در بیان متخصصین علم قرائت
۱۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۲۵)
شاگرد: همه اینها را میتوان منتسب کرد و گفت اختلاف قرائات منتقل به اختلاف روایات از آن قراء شده و اختلاف طرق از آن راوی ها؟ و همه اینها از همان اول نقل شده است؟ یعنی اختلافاتی که در طرق پدید آمده اصلش از خود آن قاری است. یعنی یک جایی نمیتوانیم نقطهای بگذ...