جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 5
ب) دوالیسم جوهری نفس و بدن
ایشان میگوید فرضیه ما این است. دو استدلال میآورند. البته قبلش میگوید: «در مورد هر موجود نفسمند، نظریۀ دوآلیسم جوهری صادق است»؛ مونیسم (Monism)، دوآلیسم (dualism)، تریلیسم (trialim)، بیشتر و کمترش بحثهایی است که در فلسفه ذهن مطرح است. مونیسم این است که ...
تطابق سؤال کمیل از نفس با مبنای دوآلیسم، و تطابق جواب امام با فایوالیسم
وقتی من حرف ایشان را دیدم، همان جا نوشتم: مبنای دوآلیسم بر سهولت تقسیم ثنائی است و موافق سؤال کمیل است، اما مبنای فایوالیسم مبنای جواب به کمیل است، و مبنای پایهمحور، مبنای اینفینیتالیسم است؛ هر پایه، توان کرسی شدن برای راکب خود را دارد و آثار خاص خود دار...
نفی رویکرد مونیسم فیزیکالیستی
شاگرد۲: آن نقشه کلانی که در ابتدای بحث در مثال رادیو میفرمودید که باید به آن نقطه برسیم که بفهمیم امواج رادیویی هستند که از بیرون میآیند و … . استاد: این پایه، همین بدن فیزیکی ما است که ما میخواستیم هوش اشراقمحور را بگوییم و مطمئن شویم ولو این بدن ما کا...
پیشگفتار (چکیده)
درک معنا و اشارهگرهای نمادین در هوش پایهمحور، اتصالگرائی در ماشین و درک معنا، تفاوت احساس خودآگاهی با تعقل و درک معنا، نقد رویکرد دوآلیسیتی در هوش مصنوعی، و ...
نقد رویکرد دوآلیستی در هوش مصنوعی و اشراق روح به آن
شاگرد: بیشتر عکس آن منظور بنده است؛ یعنی فرض کنید اگر هنوز اشراق صورت نگرفته باشد، آیا هنوز آن احساس «انا» را دارد؟ مثلاً ماشین به حدی برسد که هنوز اشراق نباشد ولی به حدی رسیده که پایهاش احساس «انا» را آورده. استاد: اینکه در ماشین اشراق صورت بگیرد، قبلاً ...