جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 3
عدم آشنایی زرکشی با فن قرائت و نفی تواتر قرائات الی رسول الله ص توسط او
آن هایی که میخواستم عرض کنم خلاصهای از صفحه چهار و پنج و شش بود. زمینهای باشد برای تحقیق شما در این ایامی که تعطیلی پیش میآید. خواستید نگاه کنید. صاحب مفتاح الکرامه در این فصلی که بهعنوان فرعٌ در مفتاح الکرامه آوردهاند خیلی متین و پخته جلو رفتهاند. اص...
نقد انتساب رد تواتر به زرکشی
آن چه که من میخواهم در آن دو صفحه نگاه کنید، دو تا نکته است. زرکشی چه گفت: «و قال الزرکشی فی «البرهان»: التحقیق أنّها متواترة عن الأئمة السبعة[1]»، من بهدنبالش رفتم و مطلب خوبی را پیدا کردم. این «التحقیق» اصلاً برای زرکشی نیست. معلوم میشود که در «البرهان»...
کلام غیر تخصصی زرکشی در انتساب قرائات به اصحاب قرائات
در کلام زرکشی گذشت که گفت آن چه که ثابت است، تواتر آنها به اصحابش است. یعنی هفت نفر. من به ذهنم آمد که زرکشی این را در قرن نهم گفته است. معاصر حافظ بوده که میگوید «چهارده روایت». درحالیکه بعد از کلمات دانی و کتابهای شاطبیه همه اینها روشن و آشکار بود. او...