رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

تواتر استقبالی شیوه ورود به بحث تعدد قرائات در کتاب مفتاح الکرامه و کتاب القرائات القرآنیه

۱۷. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۴)

نکته‌ای که الآن می‌خواهم عرض کنم –که یادآوری برای کلام ایشان هم می‌شود- این است: با تقسیم‌بندی­ای که ما کردیم، روش تحلیل تواتر دو جور است. تواتر به نحو تواتر استقبالی و تواتر به نحو تواتر قهقرائی. بیان صاحب مفتاح الکرامه در مقام اول کدام است؟ استقبالی است. و...

هادی فضلی
سیدجواد عاملی و تعدد قرائات
تواتر استقبالی
تواتر قرائات

لزوم اتساع اطلاعات برای فهم فضای قرائات در قرون اولیه

۱۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۵)

شاگرد: مشکل تواتر از سبع تا پیامبر است، درحالی‌که این قرائات تا زمان سبع متواتر نیست. همان‌طوری که در مقدمه مجمع بیان فرموده: «وأما المكي: فهو عبد الله بن كثير لا غير، وقرأ على مجاهد، وقرأ مجاهد على ابن عباس، وله ثلاث روايات: رواية البزي، ورواية ابن فليح، ور...

تاریخ قرائات
تواتر قرائات
سیدجواد عاملی و تعدد قرائات
تاریخ قرائات
سند قرائات
فضای علم قرائات

بررسی دلالت عبارت شیخ طوسی و شیخ طبرسی بر نفی سبعة احرف

۳۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۲۶)

«و قال الشیخ فی «التبیان»: إنّ المعروف من مذهب الإمامیة و التطلّع فی أخبارهم و روایاتهم أنّ القرآن نزل بحرف واحد علی نبیّ واحد غیر أنّهم أجمعوا علی جواز القراءة بما یتداوله القرّاء و أنّ الإنسان مخیّر بأیّ قراءة شاء قرأ و کرهوا تجرید قراءة بعینها، انتهی»؛ به...

احتجاج با عامه
سیدجواد عاملی و تعدد قرائات
شهرت استناد نفی تواتر به شیخ طوسی در مقدمه تبیان
شیخ طوسی و تعدد قرائات
اقراء به خبر واحد
حرف واحد
تواتر قرائات
تعدد قرائات
سبعة احرف
مقدمه تبیان
احتجاج به قرائات