جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
غموض معرفت فطری در عین وضوح
۱۳. توحید صدوق (۱۴۰۳/۱۰/۰۵)
مطلبی که فعلاً میخواهم نتیجه بگیرم، این است: ما از این ادله یک معرفت فطری داریم که از مخلوق جدا شدنی نیست. بسیار غامض است و درعینحال هم بسیار واضح است. شروع منظومه مرحوم سبزواری هنگامه کرده است؛ فرمودند: «يا من هو اختفى لفرط نوره»[1]؛ از بس آشکاری پنهان هس...
فصل چهارم: مسیر عمومی در معرفت الهی؛ «معرفت فطری»
اعجاز نماز
بخش دوم: در بیانات
انواع معرفت الهی [معرفتی که عبد به خداوند متعال دارد چند جور معرفت است؟ آن چه که در ذهن من است این است: الف) معرفت عامه یک معرفتی هست که انسان و غیر انسان در آن معرفت شریک هستند. شبیه رحمت رحمانیه است. رحمت رحمانیه شامل اخبث الناس هم هست. نمیشود که آن رحم...