رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 5

ابن جزری و تواتر قرائات عشر

۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۱۰)

ابن جزری بر خلاف مختار شما جلوتر رفته. اصلاً النشر را چرا نوشته؟ برای این‌که مدعی بوده عشر متواتر است. با سبکی چقدر بحث می‌کند! می‌گوید من از مفتی بزرگ آن دیار استفتاء کردم و از او به تواتر عشر اقرار گرفتم. النشر را برای این نوشته است. در همین سایت الاتقان د...

عشر صغری
شرطیت تواتر
اختلاف طرق قاری
فضای علم قرائات
شاطبیه
التیسیر
النشر
الدره
عشر کبری
اختلاف طرق قاری
سهو التمهید
عدول ابن جزری
افراد القرائه
عاصم
ابن عیاش
حفص
تواتر فازی
منطق دو ارزشی
ابن جزری و تواتر عشر
علامه حلی و تعدد قرائات
شرطیت تواتر
ابن جزری و تعدد
سهو التمهید
ابن جزری
عدول ابن جزری
شرطیت تواتر در قرآنیت
قاری
راوی
مفردات
سین صغیره

کثرت قرّاء و گستردگی نظام اقراء و شواهد آن

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶)

«و التابعیّون المکیّون ستة و المدنیّون أحد عشر و الکوفیّون أربعة عشر و البصریّون ستة و الشامیّون اثنان و أمّا المتبحّرون فخلق کثیر»؛ ما این‌ها را می‌خوانیم. عجائب امر برای این طلبه قاصر که محضر شما نشسته، این است: الآن می‌گوییم کثیر ولی وقتی به دنبالش می‌روی...

قرائت مدینه
تاریخ قرائات
طبقات قراء
اسناد قرائات
اجازه صحاب معالم به کتاب بیست جلدی و مفقود طبقات القراء دانی
دانی و تعدد قرائات
ابن جزری و تعدد قرائات
عاصم
قرائت مکه
قرائت امصار
تعدد قرائات
بئر معونه
یمامه
نافع
کبار تابعین
صغار تابعین
صغار صحابه
صبقات قراء
قاری
مقری
فضای علم قرائت
تاریخ قرائات

وجود دو قاری به نام عاصم

۲۰. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۷)

شاگرد: دو نکته از بحث دیروز هست، اگر اشکالی ندارد عرض کنم. یکی این‌که عاصمی که گفتید عاصم جحدری است. نکته دیگر در مورد ابو موسی اشعری فرمودید که جزء قراء هست یا نه. هم در طبقات القراء و هم در کتاب معرفة القراء ذهبی از او نام می‌برند. برای او شاگرد هم گفته‌ان...

ابوموسی اشعری
عاصم

اصطلاح قرائت، روایت و طریق درعلوم قرآنی

۴۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۲۹)

استاد: ببینید اصطلاحی هست که چهار گزینه رباعی دارد که خیلی کاربرد دارد. می‌گویند قرائت، روایت، طریق و وجه. این چهارتا با هم است. مدام تکرار می‌کنند. در کتاب‌ها هم بزنید می‌آید. قرائت برای خود سبعه است. به تعبیر خودشان برای «امامٌ فی القرائه» است. همین تعبیری...

قرائت عاصم
اختیار القرائه
افراد القرائه
عاصم
روایت
راوی
طریق
سبع صغری

عبارت تبیان شیخ طوسی و جامع البیان دانی در « و ارجلکم»

۱۵. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۰۴)

این بیان مجمع بود، حالا به تبیان می‌آییم. کدام یک از آن‌ها جلوتر است؟ تبیان شیخ. ببینیم مرحوم شیخ در تبیان راجع به قرائت «ارجل» چه فرموده‌اند.  [ القراء ة ] قرأ نافع وابن عامر والكسائي وحفص ويعقوب، والاعشى إلا النقار " وارجلكم " - بالنصب - الباقون بالجر و...

اختیار القرائه
النشر
ارجلکم
جامع البیان فی القرائات السبع
دانی
قرآن امام علی
ابوبکر بن عیاش
عاصم
جامع البیان