رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

استفاده از کتب اهل‌سنت توسط علامه مجلسی در تعدد قرائات

۱۲. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۲۸)

برای این‌که برای آن تنظیری بیاورم عرض می‌کنم مرحوم مجلسی در جلد سی و یک بحارالانوار، صفحه دویست و پنج فرمایشی دارند. شاگرد: تنظیر برای چیست؟ استاد: ایشان گفتند «الإمام مکی أبو طالب و أبو العباس أحمد ابن عمّار المهدوی»، این ابوالعباس در علوم قرآنی فرد مهمی ...

علامه مجلسی و تعدد قرائات
احراق مصاحف
طبری و تعدد قرائات
تعدد قرائات در التمهید
تاریخ قرائات
حکمت قرائات
ابی، قرائت ابی
امام شناسی
علم غیب

تشابه عملکرد صاحب حدائق و علامه مجلسی درمساله تحریف

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۲/۰۲)

شاگرد: خودشان را گیر بحث تحریف نمی اندازند؟ استاد: ظاهرش این است که مانند مرحوم مجلسی رفتار کرده‌اند. در محدثین متأخر مرحوم مجلسی و صاحب حدائق مشکلی ندارند. تنها کسی که اشکال کرد و از محدثین هم بود، مرحوم فیض بودند. مرحوم فیض در علم الیقین گفتند که نمی‌توان...

صاحب حدائق و تعدد قرائات
علامه مجلسی و تعدد قرائات
فیض کاشانی و تعدد قرائات
ظاهر قرآن
تحریف

توقف مرحوم مجلسی در جواب از اشکال فیض کاشانی به تحریف قرآن

۲۰. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۲/۰۹)

فرمایش دوم ایشان هم اصل روایاتی است که به تحریف قرآن مربوط می‌شود. مرحوم مجلسی در مرآة العقول وقتی به باب نوادرمی‌رسند، در آخرین روایت این باب، به این صورت می‌فرمایند: ۲۸ علي بن الحكم عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله ع قال: إن‏القرآن الذي جاء به جبرئيل ع إ...

حجيت ظاهر قرآن
فیض کاشانی و تعدد قرائات
تحریف
علامه مجلسی و تعدد قرائات