جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
غموض معرفت فطری در عین وضوح
۱۳. توحید صدوق (۱۴۰۳/۱۰/۰۵)
مطلبی که فعلاً میخواهم نتیجه بگیرم، این است: ما از این ادله یک معرفت فطری داریم که از مخلوق جدا شدنی نیست. بسیار غامض است و درعینحال هم بسیار واضح است. شروع منظومه مرحوم سبزواری هنگامه کرده است؛ فرمودند: «يا من هو اختفى لفرط نوره»[1]؛ از بس آشکاری پنهان هس...
انتزاع طبایع حقوقی از دل جزئیات
۱۹. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۱۱/۱۸)
استقلال مفاهیم اعتباری و حقوقی از انسان
{00:19:05} شاگرد۶: مگر در فلسفۀ اخلاق، ما واقعگرا نیستیم؟ به این معنا که ارزش گزارههای اخلاقی را وابسته به قرارداد و سلیقه نمیدانیم، بلکه یک واقعیتی پشت اینها است. آن واقعیت، هر چه که هست، که انوع و اقسام واقعگراییها مطرح است، اما فرض کنیم که ما میگویی...