رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 6

بررسی تعبیر «انما الاختلاف یجیء من قبل الرواه»

۱۰. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۲۴)

خب این برای سبعة احرف. اما «انما الاختلاف یجیء من قبل الرواة»؛ غیر از محتملاتی که قبلاً بحث شد، یک روایت دیگر هست که ضمیمه شد. من متن القرائه سیاری را به این صورت که بتوانم کپی کنم پیدا نکردم. فایل pdf آن هست. اما به‌صورت تصویری بود. اگر به‌صورت pdf متنی باش...

طبری و تعدد قرائات
قراء کوفه
الحجه فی القرائات
حرف واحد
قراء مدینه
قراء عراق
قراء کوفه
ابن مسعود
طبری
اشتباهات طبری
قرائت امصار
مصحف ابن مسعود
سبعة احرف
شروط تواتر
حرف واحد
کتابت بالوجاده
فضای علم قرائت
تلاوت به مرادف
اختلاف روات
شیعه و تعدد قرائات
سبعة احرف
تلاوت به مرادف
تاریخ قرائات
قراء اندلس
امام در قرائت
وجاده در کتابت
یجیء من قبل الرواة
اختلاف قرائات
حفص
مصحف عثمان
مصحف ابن مسعود
تاریخ قرائات

کثرت قرّاء و گستردگی نظام اقراء و شواهد آن

۱۹. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۶)

«و التابعیّون المکیّون ستة و المدنیّون أحد عشر و الکوفیّون أربعة عشر و البصریّون ستة و الشامیّون اثنان و أمّا المتبحّرون فخلق کثیر»؛ ما این‌ها را می‌خوانیم. عجائب امر برای این طلبه قاصر که محضر شما نشسته، این است: الآن می‌گوییم کثیر ولی وقتی به دنبالش می‌روی...

عاصم
تاریخ قرائات
طبقات قراء
اسناد قرائات
اجازه صحاب معالم به کتاب بیست جلدی و مفقود طبقات القراء دانی
دانی و تعدد قرائات
ابن جزری و تعدد قرائات
قرائت مدینه
قرائت مکه
قرائت امصار
تعدد قرائات
بئر معونه
یمامه
نافع
کبار تابعین
صغار تابعین
صغار صحابه
صبقات قراء
قاری
مقری
فضای علم قرائت
تاریخ قرائات

اجماع علماء امامیه مبنی بر تواتر قرائات از منشأ وحی

۱. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۷/۱۲)

دنباله این کتاب را خودتان نگاه کنید. چهل و چهار مورد را می‌گویند، آدم اصلاً می‌ماند! بعد می‌گویند «النادر کالمعدوم». ای بابا! بین مصحف های عثمان چهل و چهار مورد را آورده‌اید، اما خودتان می‌گویید «النادر کالمعدوم»؟! پس قرآن تحریف نشده است. یکی از این چهل و چه...

رسم المصحف
فضای علم قرائت
علامه طباطبایی و تعدد قرائات
حماد راویه
قاری محوری
صحفی

قوامیت قرآن به سماع و رد منشأیت ضعف رسم‌الخط در اختلاف قرائات

۳. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۷/۲۶)

قاعدۀ کلی‌ای را گفته‌اند و من هم عرض کرده‌ام و شما هم روی آن تأکید کنید؛ ببینید اساساً رسم المصحف الشریف مذکّر آیات قرآن شریف است. نه این‌که خودش آیات قرآن باشد. چرا؟ چون قوام آیات شریفه قرآن به الفاظ آن است. ملک وحی‌ الفاظ را آورده، این نقوش را که نیاورده ا...

خط
فضای علم قرائت
علامه شعرانی و تعدد قرائات
فضای علم قرائات
سماع
جوهره قرآن
رسم المصحف

فضای نقل قرائات عشر و سند آن‌ها در مقدمه النشر

۱۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۱/۲۵)

شاهدش چیست؟ سریع عرض می‌کنم. کتابی را عرض بکنم. المبسوط فی القرائات العشر. یک کتاب داریم به نام النشر فی القرائات العشر که برای ابن جزری و معروف است. کتاب دیگری داریم که از همان پنجاه و هفت کتابی است که در مقدمه آمده است؛ المبسوط فی القرائات العشر که همین قر...

اسناد قرائات
شهید اول و تعدد قرائات
ابن جزری و تعدد قرائات
تعدد قرائات
تواتر قرائات
فضای علم قرائت

رعایت وقف و ابتدا آیات توسط قرّاء

۲۴. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۳/۰۲)

شاگرد٢: در جلسه گذشته سؤالی پرسیدم فرمودید که ابتدای جلسه یادآوری کنم؛ سؤال این بود که آیا وقف و ابتدا هم منسوب به پیامبر است؟ تواتر هم دارد؟ استاد: آیا وقف و ابتدا هم سماعی است یا نه؟ مثلاً «وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ»؛ اینجا وقف کنیم، «وَ ال...

فضای علم قرائت
اصول قرائات
وقف و ابتدا