جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 2
امکان قصد پایهمحور در هوش مصنوعی و عدم آن در قصد اشراقمحور
۵. فقه هوش مصنوعی (پرسش و پاسخ) (۱۴۰۲/۰...
عرض من این است: خودآگاهی، فهم، قصد، درک معنا -به معنای وسیع- دو جور داریم. فهم و درک و قصد پایهمحور، فهم و درک و قصد و آگاهی اشراقمحور. این دو هست. فقط باید جلو برویم تا از هم جدا شوند و مصادیق آن را نشان بدهیم. در فقه هم به هر دوی اینها برخورد میکنیم. یع...
تقسیم هوش قوی به هوش پایهمحور و اشراقمحور؛ نمود آنها در روایات
۸. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۲/۰۹/۰۲)
بحث در این بود که در بعض مسائل فقهی، قصد و آگاهی کار مهمی را انجام میدهد، و احکام فقهی بر خودآگاهی و فهم و قصد جاری میشود. در هوش مصنوعی این امر ثمره فقهی دارد؛ یعنی نزاع کردهاند در اینکه هوش مصنوعی واقعاً هوش دارد یا نه؟ آگاهی دارد یا نه؟ فهم دارد یا نه...