جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 3
امتناع ابن مسعود از قرائت مدنیین و مذمت شدنش توسط امام (ع)
شاگرد٢: روایت «إن كان ابن مسعود يقرأ غیر قراءتنا فهو ضال» با همین بیان جمع میشود؟ استاد: شما چیزی گفتید که معمولاً تلقی رایج از روایت همین است؛ «إن كان ابن مسعود يقرأ غیر قراءتنا فهو ضال»، و حال اینکه روایت این نیست. یعنی از روایت این را استظهار میکنند...
مقایسه فضای قراء مدنی با قراء عراقی
شاگرد: طبری به برخی از قرائات اشکال هم میکرد، این دو تنافی ندارد؟ استاد: نه، قبلاً چندبار عرض کردم. یکی از کسانی که باید چندین جلسه مفصل راجع به کار او، اضطرابهایی که در حرفها او هست، بحث کنیم طبری است. من کلیتر عرض میکنم؛ در فدکیه عنوان دارد. از روز ا...
تفاوت رفتار قراء مدنی و اندلسی با قراء عراقی در رابطه با احتجاج بر قرائات
علی ای حال آن چه که امروز میخواهم عرض کنم، نکتهای است که قبلاً گفته بودند و الآن میخواهم آن را تکمیل کنم. به نظرم آن نکته خیلی اهمیت دارد. من عرض کردم از روز اول در قرائات دو فضای اصلی بود. یکی در مدینه منوره یا حرمین بود و یکی هم در عراق بود. قرائة المدن...