رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

امتناع ابن مسعود از قرائت مدنیین و مذمت شدنش توسط امام (ع)

۱۸. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۴/۰۵)

شاگرد٢: روایت «إن كان ابن مسعود يقرأ غیر قراءتنا فهو ضال‏» با همین بیان جمع می‌شود؟ استاد: شما چیزی گفتید که معمولاً تلقی رایج از روایت همین است؛ «إن كان ابن مسعود يقرأ غیر قراءتنا فهو ضال‏»، و حال این‌که روایت این نیست. یعنی از روایت این را استظهار می‌کنند...

قرائت ابن مسعود
مصحف ابن مسعود
سفیان بن عیینه
قرائت کوفیین
قرائت مدنیین

مقایسه فضای قراء مدنی با قراء عراقی

۳۶. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۵/۰۳)

شاگرد: طبری به برخی از قرائات اشکال هم می‌کرد، این دو تنافی ندارد؟ استاد: نه، قبلاً چندبار عرض کردم. یکی از کسانی که باید چندین جلسه مفصل راجع به کار او، اضطراب‌هایی که در حرف‌ها او هست، بحث کنیم طبری است. من کلی‌تر عرض می‌کنم؛ در فدکیه عنوان دارد. از روز ا...

ابن مسعود
قرائت ابن مسعود
قرائت عراقیین
قرائت مدنیین

تفاوت رفتار قراء مدنی و اندلسی با قراء عراقی در رابطه با احتجاج بر قرائات

۱۲. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۰/۱۳)

علی ای حال آن چه که امروز می‌خواهم عرض کنم، نکته‌ای است که قبلاً گفته بودند و الآن می‌خواهم آن را تکمیل کنم. به نظرم آن نکته خیلی اهمیت دارد. من عرض کردم از روز اول در قرائات دو فضای اصلی بود. یکی در مدینه منوره یا حرمین بود و یکی هم در عراق بود. قرائة المدن...

قرائت امصار
قرائت مدنیین
قرائت عراقیین
قرائت نافع