جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 5
الف) فراهم آوردن پایه و بستر برای فعالیت هوش اشراقمحور
قبل از اینکه دوباره خلاصهای از انواع پایهها را عرض کنم، این نکته را اشاره کنم. ذیل جلسه قبل که در آنجا گذاشته شده بود، یکی از آقایان مطلبی را ارسال کرده بودند. من خیلی خوشحال شدم از اینکه با بحث ما جنبه تطبیقی دارد و چیزی که دیگران مشغول آن هستند را ما ه...
ب) دوالیسم جوهری نفس و بدن
ایشان میگوید فرضیه ما این است. دو استدلال میآورند. البته قبلش میگوید: «در مورد هر موجود نفسمند، نظریۀ دوآلیسم جوهری صادق است»؛ مونیسم (Monism)، دوآلیسم (dualism)، تریلیسم (trialim)، بیشتر و کمترش بحثهایی است که در فلسفه ذهن مطرح است. مونیسم این است که ...
پیشگفتار(خلاصه)
تفاوت پایه ظهور معنا با پایه درک معنا، درک معنا در هوش پایهمحور با بستهبندی زمان، تفاوت نفسمند شدن و اشراق با پایه درک معنا، جزء لایتجزای زمانی؛ قوام آگاهی، جزء لایتجزای شبکهای؛ قوام درک معنا، شباهت برخی مباحث در معانی حرفیه با ما نحن فیه.
تفاوت آگاهی پایهمحور با آگاهی اشراقمحور
هفته قبل به من سؤالی دادند - سه سؤال بود - که راجع به مسأله آگاهی است؛ در مورد بستهبندی زمان است - که صحبت شد؛ و از جزء لایتجزای آگاهی که پیام در زیر آن جزء رد و بدل میشود - سؤال این است: «فاعل رد و بدل کننده پیام کیست یا چیست؟ فهمنده پیام کدام است؟ آیا اج...
آگاهی پایهمحور؛ آگاهی از سنخ ظهور در پایه و نه متکی به نفس
شاگرد: این پایههایی که میفرمایید معدّ هستند، همه اینها موجب ظهور آثار است، درحالیکه فرض ما آگاهی هوش است. آگاهی هوش با اینکه یک چیزی باید باشد جوش خورده است. استاد: در پارادایم نفس، درست است. در پارادایم نفسمندی، اینکه چه کسی میفهمد و چه میگوید و …...