جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 4
ارتکاز متشرّعه
صدور «اقرئوا کما یقرأ الناس» قبل از قرائات سبع و تمسک به اجماع در قرائات
(37:47) شاگرد: حضرت اختصاص قرائت را میفرمایند. حضرت یک قرائت را تعیین میکنند. استاد: جواب شما را در یک کلمه از مرحوم آقای حکیم میدهم. آن چه که الآن همه میگویند، این است که چرا شیعه این قرائات را جایز میدانند؟ میگویند همان زمان ائمه بودهاند لذا «اقرئوا...
شواهدی از کلام فقها در تواتر القرائات الی النبی ص
(23:50) علی ای حال آن چه که بیشتر میخواهم تأکید کنم، بحث فنی کار است. دیروز در پایان جلسه مطرح شد که آشیخ جعفر نفرمودند اینکه میتوانید عشر بخوانید به این معنا است که همه آنها به پیامبر خدا میرسد. یک صفحهای در فدکیه گذاشتم؛ اصلاً نزد باحثین معلوم بوده که...
اختلاف در قرائات مبتلی به در نماز
(5:26) نکته دیگر؛ دیروز من وارد شواهدی شدم. گفتم یکی از مواردیکه نشان میدهد که این جور نیست که همه، همه چیز را واضح بدانند، فرمایش موردی خود جناب کاشف الغطاء است. آن هم نه در یک فرع فقهی که در صد سال یک بار محقق شود. در محل ابتلاء ترین فرع فقهی متشرعه است ک...