رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 4

« اذا صفی مزاجه قوی اثر النفس فیه»

۷. فقه هوش مصنوعی (پرسش و پاسخ) (۱۴۰۲/۰... وضوح بیرون از بدن بدون روح در ادله و ار...

حدیث فلسفه را عرض کردم؛ یهودی‌ای امیرالمؤمنین علیه‌السلام را دید - معلوم می‌شود یهودی درس خوانده و بفهمی بود- از مقام حضرت که خبر نداشت، از ظاهر فهمید و گفت «لیتک تعلمت الفلسفة»؛ شما فلسفه یاد بگیرید؛ دیگر می‌شوید علی فیلسوف! پناه بر خدا! حضرت فرمودند «ما تر...

اشراق
روح
نفس
مزاج
بستر ناسوت

تعبیر حاجی سبزواری از نحوه درک کلیات؛ «انه على سبيل الفناء في القدسي»

۱۳. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۲/۱۰/۲۱)

     همین چنگ زدن را در مباحثه عرض کردم که تعبیراتی که حکمای ما دارند، بالاتر از چنگ زدن است. آن‌ها نمی‌گویند ذهن ما چنگ می‌زند، بلکه آن‌ها می‌گویند اتحاد عاقل به معقول؛ اتحاد حاس و محسوس. بلکه تعبیر درست‌ترش را مرحوم حاجی در منطق منظومه داشتند. حیف است منطق...

منطق منظومه
حاج ملا هادی سبزواری
اشراق
الفناء في القدسي

نقد رویکرد دوآلیستی در هوش مصنوعی و اشراق روح به آن

۱۴. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۲/۱۰/۲۸)

شاگرد: بیشتر عکس آن منظور بنده است؛ یعنی فرض کنید اگر هنوز اشراق صورت نگرفته باشد، آیا هنوز آن احساس «انا» را دارد؟ مثلاً ماشین به حدی برسد که هنوز اشراق نباشد ولی به حدی رسیده که پایه‌اش احساس «انا» را آورده. استاد: این‌که در ماشین اشراق صورت بگیرد، قبلاً ...

دوآلیسم
موتاسیون
الگوی تکاملی
پایه
اشراق

خلاصه بحث

۶. فقه هوش مصنوعی (۱۴۰۳/۰۸/۰۳)

در مباحثه سعی کردیم در سه بخش مطلب را جلو ببریم. بخش اول، تفکیکی بود در مباحثی که برای ما مطرح است بین ظهور در پایه‌ای برای امری که اسم آن را هوش مصنوعی می‌گذاریم و تفاوت آن با اصل عقل و درک و نفس، که آن برای خودش یک چیز دیگری بود و تأکید طلبگی من این بود؛ ش...

آگاهی
قصد
اشراق
پایه
هوش مصنوعی ضعیف
هوش مصنوعی قوی
ظهور در پایه