رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

بررسی کیفیت عطف در فقرۀ مورد بحث

۱۲. توحید صدوق (۱۴۰۳/۰۹/۲۸)

در شرح صفحۀ هفتاد و پنج بودیم؛ حدیث بیست و نهم: «حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد رحمه‌الله ، قال : حدثنا محمد بن يحيى العطار ، عن الحسين بن الحسن بن أبان، عن محمد بن أورمة ، عن إبراهيم ابن الحكم بن ظهير، عن عبد الله بن جرير العبدي ، عن أبي عبد الله ...

توحید
عطف خاص بر عام
عطف عام برخاص
مرحوم قاضی سعید قمی
حواس خمس
معرفت پروردگار
توحید شیخ صدوق

غموض معرفت فطری در عین وضوح

۱۳. توحید صدوق (۱۴۰۳/۱۰/۰۵)

مطلبی که فعلاً می‌خواهم نتیجه بگیرم، این است: ما از این ادله یک معرفت فطری داریم که از مخلوق جدا شدنی نیست. بسیار غامض است و درعین‌حال هم بسیار واضح است. شروع منظومه مرحوم سبزواری هنگامه کرده است؛ فرمودند: «يا من هو اختفى لفرط نوره»[1]؛ از بس آشکاری پنهان هس...

عین
ذات
شواهد شناخت فطری
شناخت فطری خداوند
فطرت
میثاق
معرفت پروردگار
توحید

فصل چهارم: مسیر عمومی در معرفت الهی؛ «معرفت فطری»

اعجاز نماز بخش دوم: در بیانات

انواع معرفت الهی [معرفتی که عبد به خداوند متعال دارد چند جور معرفت است؟ آن چه که در ذهن من است این است: الف) معرفت عامه یک معرفتی هست که انسان و غیر انسان در آن معرفت شریک هستند. شبیه رحمت رحمانیه است. رحمت رحمانیه شامل اخبث الناس هم هست. نمی‌شود که آن رحم...

عین
شواهد معرفت فطری
برهان از او به‌سوی او
انبیاء و حجج الهی علیهم السلام
انبیاء
نقش حجج الهی در شناخت خداوند
شناخت خداوند متعال
معرفة اللّه
توحید
معرفت پروردگار
میثاق
فطرت
شناخت فطری خداوند
شواهد شناخت فطری
ذات