رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 6

ذهنیت علماء قبل از قرن یازدهم درباره تعدد قراءات و حدیث « حرف واحد»

۴. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۰۳/۰۳)

این بخش اول بود. اما بخش دوم؛ عرض کردم یک سؤال در ذهن من بود، آن را تکرار می‌کنم. سؤال این است: از قرن یازدهم به بعد از مثل جناب فيض، سید نعمت الله، سید صدر شارح وافیه یک فضایی باز شد و جلو آمد. قبل از آن‌ها یک فضای عجیبی بود که فراموش شده. اصلاً مباحثه ما د...

مفتاح الکرامه و تعدد قرائات
حرف واحد
احتیاط در ملک و مالک
محقق کرکی و تعدد قرائات
شهید اول و تعدد قرائات
فیض کاشانی و تعدد قرائات
سید نعمت الله و تعدد قرائات
وحید بهبهانی و تعدد قرائات

نقش مطالعه تاریخ علم قرائات در ترسیم فضای قراء

۱۳. تعدد قرائات (۱۴۰۱/۱۰/۲۰)

پس برای مهم بودن بحث عرض می‌کنم؛ ما بحثی می‌کنیم که مثل حاج شیخ عبد الکریم این‌طور می‌فرمایند. ماشالله ایشان هم در علمیت و هم در عقلانیت ملّا بودند. خیلی بالا هستند اما می‌گویند «من المعلوم». مثل ایشان که این را می‌گویند برایشان واضح و آشکار بوده. چرا چنین ش...

مفتاح الکرامه و تعدد قرائات
تاریخ قرائات
مجلسی اول و تعدد قرائات
شیخ بهائی و تعدد قرائات
تاریخ قرائات

تحلیلی از عبارت صاحب مفتاح الکرامه

۲۲. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۲/۱۳)

به وسط صفحه ششم رسیدیم. و الشهید الثانی أجاب عمّا اشکل علی الرازی کما سمعت بأنّه لیس المراد بتواترها أنّ کلّ ما ورد من هذه السبع متواتر بل المراد انحصار المتواتر الآن فیما نقل من هذه القراءات، فإنّ بعض ما نقل عن السبعة شاذّ فضلًا عن غیرهم کما حقّقهجماعة م...

مفتاح الکرامه و تعدد قرائات

اختیار القرائه در کتاب مفتاح الکرامه

۲۲. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۲/۱۳)

و قد علم ممّا ذکر حال المقام الثالث. و قد تحصّل من المقامین علی القول الأوّل فی المقام الثانی أنّ کلّ ما ورد إلینا متواتراً من السبع فهو متواتر إلی النبی صلی الله علیه و آله و سلم و ما اختلفت الروایة فیه عن أحدهما یعدل عنه إلی ما اتفقت فیه الروایة عن القار...

مفتاح الکرامه وتعدد قرائات
اختیار القرائه
مفتاح الکرامه و تعدد قرائات

عنایت به مباحث کتب مشهوره قرائت و رسم المصحف رافع شبهات و اشکالات بر قرائات قرآن

۲۳. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۲/۱۹)

خب صاحب مفتاح الکرامه فرمودند:‌ «و أمّا القائلون بتواترها إلی أربابها فقط فلا یتجه علیهم إیراد الرازی[1]»؛ نسبت به ایراد رازی فرمودند «ظاهرهم الاتفاق علی خلافه»، ولی آن‌هایی که به تواتر قرائات به خود عاصم و… قائل هستند، «فلا یتجه علیهم ایراد الرازی». این هم ...

مفتاح الکرامه و تعدد قرائات
فخر رازی و تعدد قرائات
سیدجعفر مرتضی و تعدد قرائات
رسم المصحف
شاطبیه

خود متناقض بودن استدلال صاحب مفتاح الکرامه بر تأیید تواتر الی اصحاب القرائة

۲۵. تعدد قرائات (۱۴۰۲/۰۳/۰۹)

چیزی را که مرحوم وحید فرمودند امروز از شاگردشان خواندم. شاگردشان فرمودند: و أمّا ما وقع فی المقام الرابع «فالقائل بتواترها إلی أربابها دون الشارع یقول إنّ آل اللّٰه علیهم السلام أمروا بذلک فقالوا: اقرأوا کما یقرأ الناس» وقتی منزل رفتید عبارت ایشان را ده با...

مفتاح الکرامه و تعدد قرائات
تعدد قرائات
تواتر قرائات