رفتن به محتوای اصلی
جستجوی پیشرفته
عبارات جستجو
نوع محتوا

مطابقت کامل
جستجو در برچسب‌ها
گزینه های تاریخ
پس از به روز رسانی
قبلا به روز شده
ایجاد شده پس از
ایجاد شده قبل از

نتایج جستجو

نتایج یافت شده 3

تأکید میقاتیت در روایات «صم للرویه» در کنار دو قرینه منفصله؛ «قضاء صوم» و«اتموا العدة ثلاثین»

۷۷. رؤیت هلال (۱۴۰۴/۰۳/۰۵) دو روایت ابی الجارود و موافقت آن با مسأ...

(39:05) خلاصه اش این است: اگر استظهار از این چند حدیث سر برسد، به‌خصوص صحیحه عیص بن قاسم، یک قرینه استظهاری برای روایات رؤیت پیدا می‌کنیم. از نظر کلاس فقه این کم نیست. اگر عرض ما سر برسد و عرف عقلاء بعداً این مباحثه ما را تأیید کنند. چون یکی ظهور داریم، که ظه...

ابی الجارود
میقاتیت
محمد بن سنان

تحلیلی بر قیام جناب زید

۷۷. رؤیت هلال (۱۴۰۴/۰۳/۰۵) دو روایت ابی الجارود و موافقت آن با مسأ...

شاگرد۲: منبع فقه زیدیه از کجا بود؟ استاد: اولی که زیدیه شروع شد، از خود جناب زید بود. بعضی‌ها می‌گویند این‌که امام علیه‌السلام به او فرمودند: «يا عمّ ان رضيت ان تكون المقتول المصلوب بالكناسه فشانك»[1]. ایشان از این جمله اذن فهمید. می‌دانید برخورد امام علیه‌...

میقاتیت
افطر للرویه

پیشــگفتار(چــکیده)

۷۶. رؤیت هلال (۱۴۰۴/۰۳/۰۴)

موضوع اصلی:روایت عیص بن قاسم سنداً و دلالةً. موضوعات فرعی: برداشت محقق اردبیلی از روایت عیص بن قاسم، کلام صاحب معالم، علامه مجلسی، صاحب ذخیره و خوانساری در معنای روایت عیص بن قاسم، میقاتیت محورِ حدیث عیص بن قاسم، جایگاه بیّنه در میقاتیت، جایگاه حکم حاکم در م...

اعتقادات شیعه
میقاتیت
عیص بن قاسم
بینه
دخول شهر
صم للرویه
حکم حاکم
تربیت شیعه
منظومه اعتقادات شیعه
کتاب و حکمت
ظهور امام
مسأله ظهور
مهدویت