جستجوی پیشرفته
نتایج جستجو
نتایج یافت شده 5
تقسیم هوش قوی به هوش پایهمحور و اشراقمحور؛ نمود آنها در روایات
بحث در این بود که در بعض مسائل فقهی، قصد و آگاهی کار مهمی را انجام میدهد، و احکام فقهی بر خودآگاهی و فهم و قصد جاری میشود. در هوش مصنوعی این امر ثمره فقهی دارد؛ یعنی نزاع کردهاند در اینکه هوش مصنوعی واقعاً هوش دارد یا نه؟ آگاهی دارد یا نه؟ فهم دارد یا نه...
یادآوری مباحث جلسات پیشین
بحث ما بر سر این بود که در هوش ضعیف، ما انتظار آگاهی، خودآگاهی و قصد نداریم، اما در هوش قوی انتظار آگاهی داریم؛ اینکه بشود یا نشود حرف دیگری است، اما از آن انتظار داریم - به تعریف خودمان - که آگاهی، خودآگاهی، قصد و مراتبی که دارد، محقق است. این اصل بحث ما بو...
امکان وجود آگاهی در هوش پایهمحور
جلسه قبل عرضم نیمهکاره ماند. اصل بحث ما در این بود که موضوع بسیاری از احکام فقهی بر محوریت آگاهی و قصد است. قصدی که موضوع احکام فقهی است، واقعاً مراتب و انواعی دارد. وقتی مسأله هوش مصنوعی مطرح میشود، و اینکه الآن هم در صنعت هوش مصنوعی دارند تلاش میک...
آگاهی ضعیف در ماشین تورینگ و هوش مولد
هوش مولدی که امروزه این قدر کار انجام میدهد؛ هوش مولد، حیوان حساس نیست. یعنی از نورونهای حسی به این معنا در آن استفاده نشده. اما از چیزهایی که مربوط به منطق و استنتاج و فکر است، به وفور استفاده میکند. اگر نبود، که هوش مولد نبود؛ شما به آن میدهید و ی...
پیشگفتار (چکیده)
تبیین مراتب پایهها و مراتب آگاهی از مجردات تامه تا پایههای مادی، تبیین خرق عادت و نکاتی درباره عوالم موازی، DNA جزء لایتجزای تحقق جسم نامی، نورون جزء لایتجزای تحقق جسم حساس، کلاستروم جزء لایتجزای احتمالی برای تحقق خودآگاهی، لزوم درک معنا توسط پایه آگاهی...